Pages

08 februari, 2011

Universitetslektor

De senaste dagarna har varit så här: 1. Jag har fullt upp hela dagen 2. Jag kommer hem sent 3. Jag är trött
Bloggen blir helt bortglömd trots schlagertider. Eller, inte bortglömd, jag tänker på den men det hjälper ju inte.
ANYWAY nu pallar jag inte heller skriva något seriöst, MEN jag har fått en bloggidé: jag kom ihåg en rasistisk saga om är välillustrerad. Den skall jag leta upp och visa er. Om inte mina föräldrar har slängt boken, eller gömt den i källaren. Rasistiska sagor, vad går upp mot det? Åh vad ni blev nyfikna nu!


Det här är inte en bild från den sagan, utan en bild från boken All About Coffee*

Tips:
  • Legalize Trans* tycker att det är älska trans-vecka nu. Det kan ju vara värt att kolla in.
  • Put to sleep är en fantastisk blogg att läsa när jag har mens. Efter ett tag blir det jobbigt att komma på saker att vara arg på, och då finns det alltid förslag där :D När jag har läst där känner jag mig lite lättad, någon blev arg åt mig så slapp jag ragea så mycket. Skönt.
  • Trollhare har skrivit ett tankeväckande inlägg om "könskonfirmation", kolla in!
  • Nätverket Asexuell har bokat tider för träffar i vår (eller ja, om februari är vår så...)
  • Göran och verkligheten

Åh, åh, hallå, jag såg en brugd på Google!



Mikusagi

*William H. Ukers, boken hittas här

Rubriken kom till på det klassiska sättet peka-någonstans-på-random-sida-i-en-bok-och-ta-det-ordet.

Inga kommentarer: