Pages

15 januari, 2009

Veckans undran 2

Här sitter jag och förkylningstentar och pallar inte att blogga egentligen, men jag pallar inte att skriva tenta så jag måste ju göra något annat som ursäkt.

Idag undrar jag över något som jag har funderat över många gånger förr. Det handlar om valhajen.

Valhajen är en jättestor fisk, världens största faktiskt. Typ tio gånger större än jag! Den äter små grejer, typ krill eller plankton eller något, jag vet inte. Den simmar runt med öppet gap hela tiden, en gång såg jag en bild på en dykare som var precis framför gapet. Vad händer om en människa sugs in där? Eller om en stor fisk råkar simma in? Spottas oönskade ut eller tar hajen allt som åker in? Om skräp sugs in då? Blåser hajen ut innehållet då och då? Annars måste den bli helt full av dykare och sopor till slut tänker jag. Kanske inte dykare, men ni förstår.

Dessa frågor gäller också brugden för den är typ lika stor och simmar också runt så där med öppen mun och ser allmänt läskig ut.


Mikusagi

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: