Pages

05 juli, 2008

"Riffs långa, vita fingrar... hans vackra händer, smittas av giftet där han rör vid mig"



Det här är mina nyaste mangor.

Mangabibeln, som inte är en bibel för mangafanatiker som det kan låta på namnet, utan Bibeln i mangaversion. Hela Bibeln, förkortad och tolkad av... britter tror jag (så då är det väl inte manga?). Den framhäver den dramatiska sidan av Bibeln, på framsidan syns slagsmålet mellan David och Goliat. Bara en sådan sak, att en strid får vara på omslaget, det säger väl en del?

Till höger har vi Godchild 3 och 5 (hittade inte 4) i en hög. Jag har skrivit om den förut. Jag vet inte om jag har sagt det, men den är smygshonenai. Alltså, i hemlighet finns det manlig homosexuell kärlek i den. Huvudpersonen är en greve med en butler. De har ett mycket intimt förhållande då butlern agerar både påklädare och beskyddare.




Mikusagi

PS. Rubriken är ett citat av Greven. Riff är betjänten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, hett hett hett! Synd att man läser ut en manga så fort fastän den kostar lika mycket som en textbok som tar 20 gånger så lång tid att läsa.

Mikusagi sa...

Hallå du skulle få låna dem av mig om vi liksom kände varandra o_O Ja, vi borde ses, som du sagt.