Pages

06 januari, 2008

God child


Jag lovade Pale Green Woman ett mangatips. Jag har ett mangatips. Perfekt för oss som ser filmer om Englands överklass nästan bara för klädernas skull. Bara för att man blir så sjukt snygg i kostym och hatt.
God child är en manga som, precis som Emma, utspelar sig i det viktorianska London. Skillnaden är att i God child mördas det folk i varje avsnitt. Säger man avsnitt om serier? Episod.
Det är fransar, det är underkjolar, det är djupa ögon och mycket intriger. Som Morden i Midsomer, men det tar inte lika lång tid att reda upp ett mord, och så gott som alla karaktärerna är vackra.
Bok 1 kommer ut i vår. Orkar man inte hålla sig får man läsa Shojo stars nr 1, 2 och 3 2007.

Nej, nu får manga och anime bli en etikett, jag kan inte fortsätta sortera in det under 'Japan' för då kommer Japan svämma över.

Mikusagi

3 kommentarer:

PGW sa...

Tack! :-) Inväntar med spänning boken.

emma sa...

om du gillar gullig manga ska du läsa (numera finns animen också, vilket är suupersöt. fukos röst: to die for tex) clannad! fast det kanske du redan gjort. jag tycker det är underbart att du erkänner att du gillar kawaii. bland visa manga nördar ger det typ låg status. eller ja iallafall i vissa av mina kretsar. bra blogg förresten! oh ett till tils; yotsuba! fast du kanske har läst henne också! (:

Mikusagi sa...

Yotsuba? Det döpte jag min tjur i Harvest Moon till tror jag :o
Jag känner varken igen Clannad eller Yotsuba (förutom mitt spel då), jag får ta och kolla upp dem :)