Pages

06 januari, 2008

Gakuen Alice



Shojo stars är en tidning som passar mig. Till skillnad från MangaMania är alla serier jättesöta och man typ fangirldör på karaktärerna. Liksomilubyousomuch! Typ. Om man är sådan.

I alla fall, i senaste numret, nr 1 2008 (som jag fick i torsdags, och den finns i butiken på tisdag) har de en ny serie i tidningen. Gakuen Alice heter den, och det är en "sååå gullig manga" som jag har skrivit här i mitt anteckningsblock... Den handlar om sådan där vänskap som egentligen borde kallas kärlek, när man är som gift med någon fast outtalat så det finns inga regler och därmed är man på ett sätt mer sårbar.
Huvudpersonen Mikan har en bästa kompis vid namn Hotaru. Hotaru lämnar Mikan för att gå på en gymnasieskola för ungdomar med speciella krafter. I den skolan finns en snygg lärare som pratar med ett hjärta i nästan varenda pratbubbla! *^__^*


När Hotaru och Mikan återförenas utspelar sig typ världens finaste scen, som nästan är finare än när Sam och Frodo sitter i den där båten, ni vet...
Mikan: Hotaru? Snälla, får jag krama dig...?
Hotaru: Det finns nog ingen som är lika dum som du, Mikan. Tog du dig ända hit, utan att tänka på konsekvenserna, bara för att träffa mig?
Mikan: ;____; Hota...
Hotaru: Vilken överraskning...
Hotaru: Kom hit då, din lilla dumbom!
-kram-

Man kan typ ta på kärleken där ju. Eller ja, bara att peta på serierutorna i och för sig...



Mikusagi

Inga kommentarer: