Pages

02 augusti, 2011

Stockholm Pride - dag 2

Alla vill ju veta vad jag gjorde under andra dag, och det tänker jag berätta!

Jag tog på mig min varmaste uniformsjacka, alltså denna (gammal bild):



och gav mig ut i sommaren. Den första punkten var Crip <3 Trans och den fick mig att börja tänka på alla år då jag lade ned massor av energi på att passera som normalbyggd genom att dölja min korsett som jag var tvungen att bära då jag hade skolios. Mer om det en annan gång, det finns faktiskt ett utkast till ett blogginlägg om det (flera månader gammalt, som vanligt när det gäller mitt bloggande). En liten del av mig tyckte att det var skulle vara häftigare om jag var överdrivet öppen med mitt korsettbärande men en större del av mig var rädd för att endast ses som en skolios och inte en person. Åhhh Miku sluta, du skulle ju skriva om det senare! Jaa okej. Förlåt, det är så lätt att bli helt dagbokig istället för typ saklig.

Punkten hölls i av två smarta personer som sade en massa intressanta saker som fick mig att tänka efter, en jättebra start på Pride House-besökandet alltså.

Sedan bråkade jag, Jacko och Zander (namndroppande) om vad vi skulle gå på härnäst och till slut fick jag min vilja igenom - Divor och ikoner med Tiina Rosenberg och Jan Göransson (namnen står inte i samma ordning som personerna visas på bilden, men det är för att jag kände till Tiina men inte Jan).


Efter det tyckte jag att jag borde följa med på någon annans förslag så istället för Vad har antimilitarism med queer att göra? blev det Poly för nybörjare - att öppna upp sig för kärlek. "Jag vet redan hur en är poly" invände jag lite försiktigt (eller nej, jättegnälligt och högljutt) men då sade en vidsynt människa att jag kanske kunde få chans att ta del av nya infallsvinklar och tankar. Jag tyckte att det mest intressanta var vad publiken ställde för frågor och hur de uttryckte sig. Jag blev lite Sociology Student Sheep.


Sedan lämnade jag mitt kompisgäng med dunder och brak och for iväg till en Trollhare som hjälpte mig att hitta målarfärg (efter obligatoriskt flirtande förstås). Vilket var bra för annars skulle jag ha köpt typ en gigantisk målarburk och det skulle bara ha varit onödigt men sådant förstår ju inte jag, nybörjare som jag är.

Jag tryckte i mig ett bröd och letade upp Hörsalen, tittade på konstutställningen utanför den (videoinstallationer! Sådant gillar jag!) och blev hittad av en Yami som hade med sig en kompis. Vi skulle tydligen alla på punkten Vad är kön och varför är vi så besatta av det? och jag var pepp för det är ju liksom en grej jag funderar över jätteofta! Tyvärr fick jag inga svar så jag vet fortfarande inte vad kön är! Ååhhhh hur skall jag klara mig i samhället nu då?

Det här är två fotografier som jag klistrade ihop till en i Paint, avancerade grejer serrni!

Jag åkte hem till mina föräldrar, för en av dem fyller år, och gjorde (veganska) chokladbollar.


Sedan kollade jag hur mina nyköpta shorts fungerar med den tröja/tunika/jacka/javenne jag tänkte ha i Pride-paraden, för det är ju viktigt.

Sedan testade jag färgen, som fastnade bra på skylten och när jag hade målat ett andra lager såg det riktigt bra ut! Alltså var det helt rätt att ta med mig Trollhare till pysselbutiken.



Nej, det är ingen text på skylten ännu. Det kommer. Nej, det är inte en stor skylt för en tager vad en haver och det syns ändå. Jag tänkte bara skriva två ord på den. Det kanske bara blir ett, för Arla har fått mig att fundera över om minimalism är grejen.

Nu är jag trött men min vana trogen så sitter jag ändå uppe på natten!

Mikusagi

Inga kommentarer: