Pages

09 augusti, 2011

Vad har vi nu sagt om könsdikotomin?

Jag trodde att jag skulle orka blogga varje dag under Pride men när jag har kommit hem så har hjärnan lagt av och jag har kanske orkat skriva på Twitter. Nu när Stockholm Pride är över är jag lite upptagen med att göra mig förtjänt av småpengarna från Försäkringskassan men om jag har jobbat duktigt idag så tillåter jag mig att blogga ikväll. Detta inlägg tänkte jag dock att det skulle gå fort att skriva så därför finns det. Var så goda!

Christer i P3 är ett trevligt program som har olika teman varje gång och så får lyssnarna ringa in och berätta sin story. Idag kommer det att handla om saker en felaktigt har trott om det "mottsatta" könet.


Om jag vågade/orkade(/hann?) så skulle jag ringa in och berätta att jag förut trodde att det fanns ett motsatt kön till det jag tänkte att jag tillhörde. Att jag trodde på två kön som var varandras motsatser, att människor som kallades killar och människor som kallades tjejer tänkte och kände olika, hade olika värderingar och olika temperament. Mer detaljerad skulle jag inte vara, det är ju dumt att reproducera sådana missuppfattningar.

Jag kanske skriver något till dem i alla fall.


Mikusagi

Inga kommentarer: