Pages

17 februari, 2011

Spelande med en agenda?

Jag var hemma hos mina föräldrar förut (som vanligt!) och hämtade två spel (inte lika vanligt), Pokémon Ruby och Pokémon FireRed. När jag kom hem upptäckte jag att jag bara hade spelat 36 timmar på Pokémon FireRed så det blev genast att spela det tills batterierna tog slut.

Jag hittade en Nidorina som heter Queer, den blev genast utvald till mitt lag (en kan bara bära med sig sex pokémon, alla andra får spendera tid i en rastpark eller något under tiden). Jag gissar att jag tänkte "Shit, Nidoran utvecklas ju till Nidoqueen, vad coolt!" när jag döpte den. En queer queen, ja tack lixx.
När jag ville lära Queen attacken Cut så såg jag attacklistan och log.


Min queerfeministiska Pokémon kan sparkas, stickas och bitas men ser också värdet i att hjälpa sina medsystrar.

Det var en ren tillfällighet, men det ser rätt planerat ut.


Mikusagi

Inga kommentarer: