Pages

15 februari, 2011

Att lösgöra sig från sina prylar

Jag har en varm relation till kanske 80% av de leksaker jag har fått från snabbmatskedjor. Det är därför svårt att göra sig av med dem, men det skall jag för hej vad mycket grejer jag har! Jag har bestämt mig för att fotografera alla leksakerna för

  1. Då är det lättare för mig att göra mig av med dem.
  2. Jag kan minnas dem forever and ever utan att ens plocka fram dem.
  3. Leksaker är roliga motiv.
  4. Jag vill träna upp mitt fotograferande

Dock har de senaste månaderna varit så kallade vintermånader och då är det mörkt. Mörker är inte bra fotoklimat. Idag kom jag på att det nog är tillräckligt ljust nu hos mina föräldrar för att ta bra bilder (inte hos mig, hos mig är det fortfarande mörkt för jag har bara ett fönster) så jag tog upp en leksak ur källaren och testade.


Jag tror att det är fotosäsong nu!

BTW jag gjorde samma med mina finaste kinderäggfigurer förut. Fast alla finns inte på Flickr. Jag har minskat på mitt spammande.


Mikusagi

1 kommentar:

Elina sa...

åh vilken bra idé! roligt.