Pages

02 augusti, 2010

Stockholm Pride 2010: Sammanfattning

Måndag
Större delen av dagen spenderades på Lava, eftersom Tusen bilder, tusen ords utställning skulle riggas. Jag hann med att ägna mig åt falafelpicknick också, som tur var eftersom jag höll på att äta upp allt bröd och tartex som hela TBTO skulle dela på.


Tisdag
Jag och Rikkie höll i vår inte så berömda samtalsworkshop om asexualitet. Jag var nervös och orolig. Orolig för att ingen skulle komma, orolig för att ingen skulle vilja säga något. Det blev bra, många besökte oss och många ville prata. Succé!
Sedan fick jag skynda mig över till Lava för att hinna vara med på invigningen av utställningen. Jag var lätt förvirrad men alla andra var lugna så det gick bra. Det är tur att folk inte blir smittade av min förvirring!
Sedan hann jag lyssna lite på en diskussion om juridiska kön innan Rikkie, Leonard och jag åkte iväg till Pride Park för att förbereda KIMs tält.

Onsdag
Invigning av Pride Park. Andra berättade att det var quite the show men vi som stod i tältet hörde mest brus-brus, dunk-dunk.
Innan jag begav mig till Pride Park åt jag falafel och lyssnade på punkten Crip <3 Trans = ? tillsammans med kamrater. Av blårosa finisar fick vi sedan aktivistkit som bestod av klistermärken som det stod "FITTA" på. För att peka ut fittor i stan, som en motvikt till alla fallosar.

I Pride Park spenderade jag och KIM-kamrater några timmar med att leka med en ballong. Några = sju. Sedan tröttnade jag.
Jag såg Nour men det har jag redan skrivit om.

Torsdag
Den här dagen var det massvis med regn, massvis med gyttja, och resultatet var leriga skor. Fast först var det falafelätning och falafelförsäljaren kände igen mig och fick för sig att jag vill ha allting på i min rulle. Jag ville inte förstöra den goda stämningen så jag lät bli att säga att jag inte gillar de där gröna, starka sakerna. Nu har vi en konstig relation och jag undviker stället. Jobbigt. Don't get too involved with your falafelförsäljare!

Fredag
Jag började med att besöka mina favvotoaletter på Pride House, och sedan letade jag efter Dotterbolaget utan framgång. Jag kände mig lite fail men så såg jag Trollhare och insåg att det nog snart var dags för hen och Simons punkt Störd - och stolt? så jag dröjde mig kvar. Där hade jag tur!
Sedan blev det en punkt om flyktingpolitik, men jag hade lite svårt att koncentrera mig eftersom det hände så mycket runt omkring. Efter det gick jag, Samuel och Zander för att lyssna på vår åssum kompis i en panel om intergender-begreppet.
Sedan park, ni vet, sitta i tält. Trollhare och jag kamerahånglade. Yami Panda kom förbi! Yaay~ ^___^


Lördag
Bajamaja. Parad. Tält. Hemköp. Tält.

Söndag
Tömma tältet. Slut på Pride.

Inga kommentarer: