Pages

02 augusti, 2010

KIM - Kön, Identitet, Mångfald

Det är egentligen inte svårt att presentera , jag bara pallade inte skriva ännu ett blogginlägg. Namnet står för Kön, Identitet, Mångfald, och det är också ett könsneutralt namn som kan användas av personer av alla slags kön. KIM är en transorganisation som välkomnar transpersoner av alla de slag - transsexuella, transvestiter, intergenders, nongenders osv. - och som av någon anledning känner att de har en koppling till transvärlden eller helt enkelt gillar KIMs syfte. KIM jobbar politiskt och inför valet har det sammanställts ett dokument som visar riksdagspartiernas ställning i transfrågor, den hittas på vår hemsida.

Jag är newbie i föreningen, jag gick på mitt första möte i början av året och det var årsmöte och huxflux var jag kassör och inne ordentligt i smeten. Jag bah "Halp!" men det var redan för sent. Nu har jag stått i tält och varit officiell transperson och så har jag paradat för sekten, jag menar föreningen. Så kan det gå.



Mikusagi.

Ni som inte läser min blogg genom RSS-läsare har kanske sett en blomma dyka upp på vänster sida. Det är KIMs logga. Ni som läser min blogg genom RSS-läsare borde ibland stiga ut och beskåda det rosa underverk jag och Arla har skapat.

2 kommentarer:

Signe Rocklin sa...

KIM-klistermärket som satt på ballongen du gav mig pryder nu min netbook. :)

PGW sa...

Länken till KIM leder nog inte rätt?