Pages

17 juli, 2010

I is going manga nerd again

Någon gång (2007?) gick jag på bokrea och köpte en hög med Shonen Jump. Jag tänkte att de kunde vara bra att ha någon dag. Jag hade inte intresserat mig för den tidningen men nu var den så billig!

Shonen Jump är en tidning som innehåller flera olika mangaserier av kategorin shonen-manga. Den genren beskriver jag här.

De fick ligga och mogna ett tag. Ett bra tag. Först för några dagar sedan tog jag fram en och började läsa. Nu har jag läst fem stycken (nummer 1, 2, 3, 5 och 6 från 2005) och jag tycker att det är JÄTTESPÄNNANDE och hoppas verkligen att det finns fler i källaren. Annars får jag inte veta hur det går ju!

Sandland är den enda jag inte pallar läsa.

Hallå, i Naruto, Sakura gör ju ingenting men jag tror (säg inte om jag har rätt eller fel! Ni får inte spoila!) att hen liksom avvaktar och lär sig genom att se på, utvecklas i det tysta och sedan i typ sista kapitlet så kommer hen att ta all sin samlade erfarenhet och bah release them och bli den kraftfullaste ninjan i hela vad-nu-området-med-lövsymbolen-heter. Bah sneaky, sneaky som en riktig ninja!


Mikusagi

Inga kommentarer: