Pages

31 januari, 2010

Nuförtiden är integritet en bristvara

Jag väntade på att någon av bloggarna jag följer skulle kommentera ett visst nyhetsinslag, för själv orkade jag inte *är dålig*. Yami såg behovet och skrev inlägget Funktionshindrades integritet är lika viktig som alla andras!

Det har föreslagits att funktionshindrade skall kartlägga sina liv och dela med sig av den informationen för att behovet av assistans skall kunna beräknas. Det är 91 sidor med frågor som berör saker som toalett-, mat- och sexvanor.

Jag skulle inte vilja svara på frågorna. Som tur är, är det inte jag som berörs. Tyvärr är det många andra människor som gör det och well, jag tror inte att de heller tycker att det är okej.


Mikusagi

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

1 kommentar:

Lars-Erick Forsgren sa...

Integritet, en pp-fråga!

Och nu har vi en EU-minister med integritet.
http://lars-ericksblogg.blogspot.com/2010/02/fra-kritiska-birgitta-blev-eu-minister.html