Pages

25 januari, 2010

Det du söker? II

Sökorden folk har använt när de föll in här fångar mitt intresse ibland så jag fortsätter att försöka ge er svar på era frågor.

wapanese blogg
Du har möjligtvis kommit rätt, men du kanske söker något mer i stil med Totoro, Dollie & Marika, Yuniku eller Baby Pink Lace.
Nu kanske ni tänker "Wapanese? Vad är det för något?". Ah, det kan jag försöka svara på ^_^  Wapanese är en eller flera personer som försöker efterlikna japaner (men de är inte japaner själva). Det kan vara orsakat av för mycket animetittande eller konventbesökande. Vanligt är att använda japanskklingande namn (typ Mikusagi) och att älska saker som är kawaii. Att använda japanska suffix och svara "mochi mochi" i telefonen förekommer hos de mer inbitna wapaneserna. Eller hos folk som faktiskt är japaner.

pocky
Pocky är godis som wapaneser och andra jördar äter (en jörd är en nörd som gillar Japan). Det består av en brödpinne med någon form av överdrag. Själv gillar jag bara de med chokladöverdrag men det finns jordgubb, ostkaka, banan, vindruvor osv. Jag var rätt förtjust i pocky en gång i tiden men nu har jag skämt bort mina smaklökar och finner numera pocky lika överskattat som allt annat godis ^^;;.

vilka stationer finns det om man åker från rågsved med buss 143
För att svara på denna fråga gick jag till SL:s hemsida och klickade på "Planera resa" och sedan "Tidtabeller".
Om du åker mot Högdalen så kommer du till... Högdalen. Om du istället åker mot Liljeholmen så kommer du att passera Lerbäcksgränd, Hagsätra, Hagsätramotet, Stjärnsundsgatan, Esplundagränd, Ormkärrsvägen, Glanshammarsgatan, Älvsjöbadet, Konsumentvägen, Varuvägen, Konsumentvägen igen, Älvsjöstation, Prästgårdsgärdet, Toffelbacken, Västberga kyrkogårdsväg, Västberga gårdsväg, Drivhjulsvägen, Elektravägen, Karusellplan, Svandammsvägen, Nybodahöjden, Sjöviksbacken, Årstaberg, Hildebergsvägen, Sjöviksvägen och Sjövikstorget. (PDF)

vem behöver hjälp med möbelformgivning
Jag skulle tippa på IKEA.

gaysha medlem
Jag vet inte om gaysha(kanelbulle)soders(prick)nu har börjat fungera än, om du inte får svar på dina frågor när du skickar till den adressen så kan du maila mig på Mikusagi(kanelbulle)gmail(prick)com
Jag skriver saker i parantes för att bottar inte skall hitta min adress och börja skicka spam till den.

doktorsfisk
Du tänker på sådana där fiskar som äter parasiter och rengör sår på olika djur i havet? Ah, jag vet inte vad sådana heter tyvärr. Mina föräldrar har flyttat ned nästan alla coola böcker till källaren så jag får förlita mig till Internet och jag hittar då ordet putsarfisk.

bröstförstoring student finansiering
Det är sådant stipendium är till för, vah?


Mikusagi

2 kommentarer:

Arla sa...

moshi moshi, inte mochi mochi
Skillnaden mellan de ljuden är svenskar usla på.

lol@sista

Mikusagi sa...

Åh jag vet att det är "moshi moshi" men jag eh slarvade. Tack för att du pekade ut det :)