Pages

23 december, 2009

Lägg inte ned många människors räddning, plz?

Soe, saker händer. Jag hänger med litegrann, jag har fått någon slags rutin på att titta på nyheterna på TV (jag har äntligen ett hum om när de sänds). Jag hörde att Egalia inte längre får något ekonomiskt stöd från... var det socialförvaltningen? Från vad-det-nu-var-som-brukade-ge-dem-pengar. Jag blev lite ledsen. Egalia är en ungdomsverksamhet, typ en ungdomsgård, som har hållt till i RFSL Stockholms lokaler. Jag har själv aldrig varit där när det har varit igång eftersom jag är för gammal! Egalia känns ändå som en bekant eftersom asexuellträffarna jag går på varje månad också äger rum i RFSL Stockholms lokaler. Jag har sett spåren från Egalia - pyssellådorna, lapparna, klistermärkena. Det verkar vara en trevlig verksamhet.

Det är synd om Egalia läggs ned. HBT-ungdomar mår många gånger lite sämre än andra ungdomar och kan ha ett behov av att träffa likasinnade. Folk som förstår hur jobbig och destruktiv heteronormen kan vara. Folk att gadda ihop sig med och samla styrka hos. Jag antar att många ungdomar uppskattar Egalia lika mycket som jag uppskattar träffarna Nätverket Asexuell anordnar. Därför tänker jag ge Egalia en liten julklapp.

Jag är en Egaliaängel

Mikusagi

Läs även andra blogginlägg med etiketterna , , , , , , , ,

Inga kommentarer: