Pages

22 december, 2009

Superhjältejul

Hittills har jag sett varenda avsnitt av årets julkalender på SVT. Det är ovanligt för att vara mig (har nog inte gjort det sedan jag vet inte, 14-årsålder?). Jag förstår om folk inte gillar den, den är barnslig och enkel. Den är nog inte svår för väldigt unga barn att hänga med i, mycket är övertydligt och händer långsamt. Jag förstår ifall väldigt många barn känner sig lite för stora för julkalendern. Fast jag gillar den. Jag tycker till och med att den är spännande!

Som nu, Hustomten på Julstjärnan (en planet för pensionerade superhjältar) har visat sig vara Superskurken Gjerta utklädd. Jag sätter genast igång med att gissa hur saker och ting hänger ihop - vem är Olga Hott (Olaga Hot) som Nova och Vega tycker är skum? Jag gissar att hen är en hemlig agent som är där för att hitta Gjerta. Alltså är Olga inte alls en skurk själv. *stolt som en tioåring*

Snart är julkalendern slut och jag är lite smått exalterad inför finalen.


Mikusagi

Inga kommentarer: