Pages

05 december, 2009

Ja må den leva länge till

Nej men oj! Det här är det 2000 inlägget som publiceras på min blogg. Ni kan inte se 2000 stycken, för flera har jag gömt undan i väntan på att Google fixar någon slags skydda-enstaka-inlägg-funktion. Troligen kommer jag att gömma undan ännu fler (så passa på att läsa medan ni kan).

Jag startade bloggen i juni 2005 och nu är det 2009 så det har hunnit hända en del grejer. I början var det endast en dagbok och jag skrev på engelska. Nu för tiden blir den mer dagbokslik när jag inte orkar skriva något annat.

2000 inlägg gammal har denna blogg hunnit gå igenom en del, och jag genom den. Jag har börjat och slutat andra och tredje ring, skaffat och förlorat en partner, blivit relationsanarkist, sökt arbete och börjat läsa på högskolan. Om allt detta har jag rapporterat till min blogg.

Dessutom har jag hunnit ändra åsikter, som lämpligt när någon får ny kunskap eller kan se på saker från ett nytt perspektiv. Så... ställ mig inte till svars för något jag skrev för 1500 inlägg sedan, plz?

Jag minns en gång 2007 då jag skrev ett inlägg som blev välbesökt, till och med länkat till från en blogg jag såg som stor, främlingar kommenterade och jag tyckte att det hela var jättekul. En höjdpunkt i min blogghistoria. Att få besökare och kommentarer är, som ni vet, trevligt. Jag blir också glad när jag ser att någon har länkat till mig. Fortsätt!

Så, 2000 inlägg. Vi får hoppas att det blir lika många till!


Mikusagi

1 kommentar:

Sargoth sa...

*lyfter sin smala näve i en alkoholfri skål för två tusen till*