Pages

08 oktober, 2009

Marmelad

Hallå ni bloggläsare som jag vänder mig till när jag inte vill vända mig till Google eller Wikipedia!

Detta marmeladproblem, det måste ni faktiskt hjälpa mig med.
Så här är det:
Jag har marmelad som måste ätas upp.
Det är typ jordgubbsmarmelad eller något annat sött bär.
Jag skall göra plättar men behöver något mer att använda marmeladen till. Eftersom jag skall göra plättar är pannkakor och våfflor uteslutet.
Jag är vegetarian (så föreslå inte att jag skall äta det till något djur).
Jag har tandställning (så jag vågar inte äta skorpor).
Jag överväger, efter Facebook-hjälp, att baka kakor (men ugnen är inte så bra att baka i), äta gröt och köpa ostkaka (men är inte det dyrt?).

MER TIPS TACK!

Mikusagi?

Finns det något bröd marmelad passar till, som inte behöver rostas?

3 kommentarer:

PGW sa...

Scones!!! Går jättefort att baka och är helt ändlöst gott!

Paul Stjernberg sa...

Vanlig formfranska kanske ?

Mikusagi sa...

Men de är ju äckliga om de inte rostas D:

Jag känner nu att jag är en krånglig person.