Pages

14 juni, 2009

Picknick

Det var bestämt att vi, några jördar, skulle ha picknick idag. Det var lite väl kallt och vått utomhus för att sitta i någon park och äta sallad, men vi lade inte ned våra planer för det! Vi gick helt enkelt till Centralen, där finns det massor av yta!



Jag kan erkänna att vi, i alla fall jag, var lite oroliga för att det skulle komma väktare och schasa bort oss. En får liksom inte sitta var som helst i stan. Inte ens på Centralen är det okej att sitta var som helst. Ordning och reda skall det vara!

Det är faktiskt jättesvårt att hitta någonstans att sitta, tycker jag. Särskilt om en är med någon som inte vill sitta på golv/mark. Stan känns inte så där jättetillgänglig för människor som inte har råd att gå på café. Faktiskt.

Som tur var så verkade det som om vi inte bröt mot några regler. Både poliser och väktare gick förbi utan att säga något. Poliserna hade i och för sig fullt upp med en stökig person som störde den allmänna ordningen.



Arla och jag var som vanligt jättecoola och ägde hela stället med vår nerdiness. Arla, får jag din V-kon 1.1-tröja? (Ser ni förresten vilken snygg tröja JAG har? Beyond Retro FTW!)

Det var trevligt att picknicka och jag trivs bra på Centralen så jag stördes inte alls av de ändrade planerna. Fast jag tycker lite synd om Råttan som åkte ända från Västerås och bara fick se centralstationen den här gången.


Mikusagi

PS. Jag älskar Stockholm


Läs även andra blogginlägg märkta med , , , , , ,

Inga kommentarer: