Pages

04 juni, 2009

3 - 2 - 1 - Gureito Burogu Posutsu Ofu Dangeru!!!

Jag tittar på Hjälp! Jag är med i en japansk TV-show för första gången i mitt liv. Ja, det är sant, jag har inte sett det förut. Jag har liksom tänkt att jag har sett så många japanska underhållningsprogram, och det här är väl samma fast med svenska skådisar...

Jag hade fel! Eller det är samma sak, men det är mer än så! En får se dem uppleva Tokyo, i dagens avsnitt gick de på maid café. JAG VILL OCKSÅ! För er som inte vet vad ett maid café är kan jag berätta att det är ett café (duh!) som har hembiträden som serverar och tar hand om kunderna. Eller, de är inte hembiträden på riktigt, men de är klädda som sådana. Kawaii~

Sedan fick de lyssna på ett band med fantastiska kostymer. Deras fans var klädda i antingen blått eller rosa och dansade någon speciell dans som artisterna säkert hade kommit på själv. De svenska kändisarna fick lära sig otakku-dansen, eller nörddansen, och då kände jag... "JAG ÄLSKAR JAPAN OMGOMGOMG ALLT ÄR SÅ KAWAII OCH FINT OCH GLATT". Det är inte första gången jag känner så.

Sedan fick de tävla... och en av tävlingsgrenarna innehöll ett frågesportsmomenet. Ämnet var Japan. Då önskade jag att jag fick delta. Jag kan! Jag vet vad kejsaren heter! Jag vet hur många öar Japan består av! Jag vet, jag vet, jag vet!

Nåväl... jag borde yoga lite nu. Eftersom jag inte har tränat på mitt Wii Fit någonting under hela praktikperioden (eftersom... äsch, jag förklarar senare) så har jag fått sämre balans o_O Läskigt! MEN! Då har jag märkt hur stor skillnad träningen gör och håller jag på hela sommaren så blir jag nog så fit så det finns inte!


Mikusagi

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer: