Pages

07 maj, 2007

All makt åt Harajuku, vår befriare

Ni vet när det känns så där
galet i hjärtat.
Hjärtat liksom sjunker
samtidigt som det sitter ända uppe i nyckelbenen
för någonstans har man sett något
som man är så fascinerad av
och som är så vackert
att man inte kan låta bli att bli småkär.

Det känns så nu.

Svenska Dagbladet påminde mig om att jag är galen i Japan. Att jag är jörd ända ut i fingerspetsarna. Jag skummade igenom artikeln Made in Japan efter att ha sett ett bildspel med japanskt gatumode.
Det är så galet snyggt, roligt och kreativt med japanskt gatumode! Jag dör! Eller nej, jag lever lite extra! Jag vet inte, det känns så galet i min kropp just nu!

Jag läste någonstans att H&M skall öppna butiker i Japan, för att de tyckte att gatumodet passade dem.
Jag hoppas att de finner lite inspiration och tar hem schyssta prylar till Sverige.

Nu borde jag sova.

Mikusagi

2 kommentarer:

PGW sa...

Läste nyss någonstans om en bok som kommit ut precis. Tänkte på dig, det var japanskt gatumode, jag tror den hette "Gothic Lolita"?

Mikusagi sa...

Den kan mycket väl ha hetat så, eftersom det är en speciell stil.
Gothic Lolita är jättegulligt :3