Pages

02 maj, 2009

Fricon 2009

Jag har inte skrivit om Fricon än, men jag tycker att det är värt lite utrymme i bloggen. Jag har bara inte orkat. Jag har varit så där igen, inte orkat någonting. Dessutom har jag varit upptagen med flytt (och att bli rik på Gaia). Jag får skriva nu istället, fastän det var ett tag sedan.

Fricon var ett konvent, som var gratis! Det var inte ett anime/manga-konvent som jag är van vid, utan ett spelkonvent anordnat av Sverok*. Jag gick dit ändå, för det var gratis! Jag visste att det skulle vara andra jördar** där, och jag brukar inte ta del av konventens aktiviteter (utan bara springa runt och leka i lokalerna) så jag antog att jag inte skulle märka någon större skillnad. Det gjorde jag inte heller, det var väl ovanligt många som satt och spelade något men annars var det precis som vanligt. Fricon hölls i CuLTUREN, samma lokal som J-Cultkonventen brukar hållas i (senast V-kon 1.1). I Västerås. Jag gillar Västerås!

Den här gången behövde jag inte spendera natten på ett kallt golv, nej, för nu känner jag ju Råttan! Råttan bor i Västerås, en halvtimme från CuLTUREN, så där fick jag slagga :3 I en mjuk och skön säng! Vi var en hel hög jördar som spenderade en eller två nätter i den stora ettan (typ dubbelt så stor som min! *avundsjuk*), två var nya bekantskaper för mig. En av dem hade läst min blogg =o Så vi poserade tillsammans lite coolt på några bilder.

Polen och Miku

Jag kallade personen "Polen", kan ni gissa varför? :D

Åh förresten, vi fick gratis mat också! Därför fick vi ha namnbrickor där det stod, förutom våra namn, besöksnummer och vad vi skulle ha för specialkost. Så på min stod det "Vegetarian" under mitt namn, vilket jag tyckte var lustigt på något sätt. När folk kom fram till mig var det liksom det första de såg. Mikaela Westerholm, vegetarian. Fast Mikaela Westerholm kan jag ju inte heta på ett konvent, så jag skrev till Mikusagi.

Det hela var i alla fall jätteroligt, trots att min kropp mådde pyton av all skräpmat (det som bjöds på var burgare från Max och wraps från Subway om jag inte minns fel). Jag mådde i alla fall bättre än på V-kon, då jag inte lyckades få någon sömn. Jag lär mig.

Sedan, Fricon i bilder lite kort:


Mikusagi
Läs även om andra bloggares åsikter om och erfarenheter av , , , och

*Taget från deras hemsida: "Sverok, Sveriges roll- och konfliktspelsförbund, är en organisation för spelföreningar av olika slag. Rollspel, brädspel, figurspel, levande rollspel, kortspel, datorspel, airsoft och paintball är de huvudsakliga verksamheterna."

**Jördar = Japannördar, nördar som gillar Japan

Inga kommentarer: