Pages

01 april, 2009

Dagen

Idag var alltså den stora dagen. Jag fick typ 10 nycklar. Eller... vi räknar! 4 till lägenheten, 2 för att komma in till våningen, 1 till köksskåp, 1 till cykelrum, 1 till postfack... 9 var det visst.

Jag mötte mina föräldrar vid Handenterminalen. De kom med bil, jag med tåg direkt från skolan. Innan jag mötte dem gick jag in på Pressbyrån och köpte choklad, lågt blodsocker är inget jag önskar. Jag vet hur det blir. Det är bäst att hålla familjen mätt och glad. Vi åkte till huset jag bor i nu, och jag krånglade lite med nycklarna för att reda ut vilken som ledde till vad. De var numrerade och jag hade en lista. Jag blev lite förvirrad när det bara var en dörr när jag klev ur hissen på våning 3... men så förstod jag att det var dit passagenyckeln gick. Innanför fanns alla lägenheterna. Vi letade upp min och gick in. Sedan började vi packa upp allt. Muggar och glas och handdukar och allt vad det var, köksskåpen blev nästan fulla. Tur då att jag kom på att jag hade skåp i det allmänna köket! Där träffade jag en granne som jag hälsade på. Trevligt, trevligt! Tvättstugan var bara tre meter från min dörr typ, bekvämt!

Vi såg på ett schema att det var min tur att städa den här veckan. Inte konstigt att det var så skitigt då xD Haha jag bor ju inte där än, typ.

Tyvärr glömde jag att ta med mig kameran... så ni får inte se bilder än.


Mikusagi

Inga kommentarer: