Pages

02 april, 2009

Brudkistan eller Mina förberedelser går flera år tillbaka



Här är en inte så snygg bild på min brudkista/bröllopslåda. Den är numera tom, eftersom grejerna är antingen i flyttlådor eller i min lägenhet. Ända från början skrev jag upp allt jag lade i brudkistan på listor, och nu tänker jag publicera dem. Siffran efter anger antal. Parenteserna efter siffrorna har jag skrivit till nu för att förklara för er.

Frottéhanddukar 6
Kastrull 1
Iskubslådor 6
Äggskärare 1
Skålar 3
Påslakanset 2 (jag hittade bara ett när jag packade ur o_O men jag har i garderoben, det vet jag...)
Träslevar el. dylikt 3 (jag tror att dylikt är andra sådana stora verktyg av trä)
Mått 12 (jag räknade inte måttset eftersom inte alla kom i set)
Slev etc. (inte trä) 4
Baksaker (typ slickepott) (inte mått) 3
Ljusstake 1
Mattor 2 (trasmattor, små, så de tog inte mycket plats)
Assietter 4
Glasunderlägg 6
Skärbrädor 3
Kylskåpsmagneter 23
Kökshanddukar 5 (då menar jag inte sådana av frotté)
Smörknivar 6
Ljussläckare 1
Grytvantar/grytlappar 2 (blev nog bara vantar)
Sax 2
Glas 4
Durkslag 1
Äggkoppar 2
Muggar/koppar 2
Stekpanna 1
Ätpinnar (par) 4 (annars vore det typiskt mig att räkna dem en och en xD)
Ugnsformar 2
Frukostset 1 (Vad är det? Tror det är den där klumpen med typ smörkniv, marmeladkniv, honungskniv, leverpastejskniv och allt vad det var)
Uppläggningsfat (ex. godis, lök) 4 (jag antar att de enligt tillverkaren var avsedda för vissa ting och därför skrev jag det där... lök WTG?)
Knivar 4
Öppnare 1
Flaskor 2 (de är typ till för olja)
Saltkar 2
Tesilar 2
Väckarklocka 1

Sedan fick det inte plats mer i lådan. Jag fick ha några tallrikar och ett knivset till (jag har två, visst är det nödvändigt?) i ett skåp, men de hamnade inte på listan för hur korrekt är det? Den skall ju bara ange vad som finns i kistan!


Mikusagi

2 kommentarer:

PGW sa...

TJUGOTRE kylskåpsmagneter??

Mikusagi sa...

Jag är van vid magnetbrist...