Pages

12 november, 2008

Morgonmusik

Spelningslistan för morgonen Jag har sovmorgon så jag tar det lite lugnt. Först gjorde jag så klart nyttigheter, det vill säga antecknade några observationer jag inte hann skriva ned igår (är på praktik), läste ett kapitel och skrev lite läslogg. Nu har jag lunch har jag bestämt och då får jag göra mysigare saker. Som att äta en rätt som består endast av frukt: två bananer, en sharonfrukt, två gröna kiwis och ett äpplepäron. Eller som att sitta vid datorn, ladda in bilder och lyssna på musik.

Ni vet det kanske redan, jag är svag för 60-talsmusik. Jag är svag för schlagers. Jag är kanske särskilt svag för Siw Malmqvist. Beror det på att jag har tillbringat sommar efter sommar med Lill-Babs? Ja, de är ju inte långt från varenda röst- eller musikmässigt. Somrarna tillbringade jag förut på en ö, rätt isolerad från vanliga bekvämligheter. Det vi hade var en TV (som inte var mycket att hurra för, svartvitt med tre kanaler, gick på batteri) och en radio. Radio är ju inte alltid det roligaste, så då spelar en kassettband. Det fanns bara ett jag gillade, ett med Lill-Babs.

Kan du tänka dig att 1990 kommer folk att säga 'ljuva sextital'? Det var då man började riva Stockholms city, och man levde efter en gammeldags moral. Ja, Ljuva sextital är min favoritlåt just nu. Den är så härlig!

Ifall bilden krånglar har vi listan i text här: Slit och släng, Leva livet, Flickor bak i bilen, Jag kan inte leva utan dig, Sånt är livet, Mamma är lik sin mamma, Ljuva sextital


Mikusagi

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: