Pages

18 maj, 2008

Du finns i mina drömmar, tusen och en natt

Jag vaknade nyss ur en dröm. Jag drömde att vi var väldigt många olika människor i en semiariesal. Där fanns bland annat folk från genusen, en kompis från grundskolan (från sexårs till sexan), jag och så Filip och Fredrik.
Människor, kanske grupper, turades om att skriva på tavlan. De skrev rätt länge och under tiden hann det bli rätt stökigt i klassrummet då vi som inte skrev inte hade något att göra. Det hände rätt mycket i denna stökighet. En av de grejer som hände var att jag gick förbi Filip och Fredrik och lämnade en liten post-it-lapp med texten "Dejt?" på Filips bänk.
Sedan bröt någon slags rast ut. Ja, inte tror jag att den var schemalagd, men flera personer kände att de inte tänka sitta i ett klassrum och göra ingenting medan flera grupper skall skriva saker på tavlan. Så de gick väl ut och rökte eller drack kaffe eller något. Filip gick också ut, men lämnade en post-it-lapp hos mig. Den var större med värsta långa meddelandet. Hen tyckte det skulle vara jättekul med dejt och frågade om jag var intresserad av bier-trinken-aktiviteter eller något sådant. Haha, klart jag inte är! Dricka får Filip göra med Fredrik. Jag fick någon hemlig e-mailadress, och Filip varnade mig för att hens kompis (inte Fredrik) läste alla meddelanden som kom in där för de hade adressen tillsammans.
Haha, jag undrar hur vår dejt skulle se ut! :D Åh vad roligt!
Jag gillar Fredrik bättre, så varför bjuda ut Filip? Ja... jag vill ju bjuda ut någon som tackar ja, så klart. Hahaha! Dessutom, med kameran avstängd och utan Fredrik och alkohol så kan nog Filip vara from som ett lamm, det tror jag.

För säkerhets skull kollade jag i min hand när jag vaknade, för att se om jag kanske fortfarande hade lappen och min chans till en dejt med Filip Hammar.
Det hade jag inte.

Mikusagi

Inga kommentarer: