Pages

09 november, 2007

Påhittade kompisar

Jag brukar fantisera om att ha olika fiktionella personer som kompisar. Jag tycker också att det är roligt att fundera ut vilka jag skulle välja att träffa ur en TV-serie, om jag bara fick välja ett fåtal.

Om jag skulle ha tre karaktärer från NCIS som kompisar skulle de tre nog vara Abby, McGee och Ducky. Abby för att hon är snygg och rolig (plus nördig), McGee för att han är gullig töntnörd och Ducky för att han sitter på en hel bok av historier att berätta. Jag tycker om att prata med folk som slänger ur sig en massa historier hela tiden! Ifall det är rätt sorts historier. Inte när det handlar om elaka spratt, avföring, sex eller sprit. Alltså utesluter jag folk under 25 om vi skall vara fördomsfulla. Fast det fungerar ju inte, jag är själv under 25 :o

Från CSI (LA) väljer jag Grissom och från CSI Miami han som heter som en Shakespeare-karaktär.

I TV-serien Vänner tror jag att jag skulle komma bäst överens med paleontologen Ross. Han verkar litterär, man kan nog få några intressanta diskussioner med honom. Om jag skulle välja två vänner blir det andra valet Phoebe. Hon har en skön inställning till det mesta, t.ex. gravitationen och Ross' forskning om dinosaurier.
"And then maybe Ross can teach us about dragons!"
"Dinosaurs"
"Potato, potatoe"


Ni då? Vilka skulle ni välja?

Mikusagi

Inga kommentarer: