Pages

10 november, 2007

Det positiva blev något negativt

Jag är lite arg på mina tandläkare. De lurade i mig att jag verkligen måste ha lite överbett (det anses friskt att ha en aning överbett) och att det därför skulle vara en bra idé att korrigera mitt bett eftersom jag nästan hade underbett. Jag förlitade mig till dem, de har tandläkarauktoritet ju. Den senaste månaden har det intet varit alls kul med tandställning, för jag har inte längre några rosa gummisnoddar i den. Det betyder att jag inte är fin i min tandställning. Inte lika fin, i alla fall.
Nu har jag överbett och det känns konstigt. Förut var det en glipa mellan mina framtänder så jag kunde inte bita av saker som var väldigt tunna, om jag nu inte var smartis och använde kindtänderna istället. Jag har lite svårt att se mina kindtänder, men det känns i alla fall inte som om de nuddar varandra. Det är ovant. Är det inte viktigare att de går ihop? Det är liksom lättare att andas mellan framtänder som inte når varandra än mellan tuggtänderna, för där är det kind i vägen.
Dessutom är det snyggt med underbett. Titta bara på den snyggaste i hela det svenska kungahuset! Kronprinsessan Victoria! Hon har väl underbett? Det ser så ut i alla fall.

Nu vill inte jag ha tandställning längre :(

Mikusagi

Inga kommentarer: