Pages

17 september, 2007

På vilket sätt är CSN-rabatter bra för oss studenter?

Jag bor hemma och är inte i så stort behov av studentrabatter, men jag vill ändå klaga! CSN skickar då och då (rätt ofta faktiskt) elektronisk post och berättar vad för rabatter jag kan ta del av. Jag får rabatt på datorer, smink, hyrfilm och damtidningar. När jag blir fattig student ( = när jag flyttar hemifrån) kommer jag inte ha råd med dator (det har jag inte nu heller för den delen) och jag kommer inte vara så intresserad av varken smink eller damtidningar (fast det kan ju bero på att jag är som jag är) utan av mat, möbler, hushållsartiklar och kläder. Ge mig rabatt på Tupperware, inte McDonald's!

Böcker får man i alla fall rabatt på... men man behöver inte visa upp kortet när man handlar! Paddan-tur (plaskbåt i Göteborg som är livsfarlig att åka) och SJ-resor är väl ungefär vad jag har använt mitt CSN-kort till.

Mikusagi

3 kommentarer:

PGW sa...

De bästa studentrabatterna får man leta lite efter. Luska lite på fik och muséer, där brukar det finnas rabatter de inte berättar så mycket om om man inte frågar.

Anonym sa...

alla är väl inte som dig häller. jag använder mitt csn kort ofta du får oftast några kronor billigare p de flesta ställen. Du har nog inte kollat så noga på det där med rabbaterna...

Mikusagi sa...

Nej, jag försöker inte representera hela Sveriges befolkning heller.