Pages

29 mars, 2007

Asexuellt

Jag tycker att det pratas väldigt litet om asexualitet i bloggvärlden just nu. Eller överhuvudtaget. Det finns en blogg som heter just Asexuellt. Den uppdateras typ var tredje månad. Kul.

Fast det kanske inte är så konstigt att det är tyst om ämnet. Vad finns det att säga? Man blir inte sexuellt attraherad av folk. Värt att prata om det som inte finns?

Vad gör jag? Jag hänger i ett gille som jag kallar IV-guild. För att vara ett ointressant ämne så diskuteras det rätt mycket där.
Jag tänkte berätta vad vi pratar om, för jag orkar inte hålla en egen predikan.

ATTACK OF THE 5 FOOT TALL LEZZBIAN! - Om asexuella som gång på gång misstas för homosexuella eftersom de inte visar intresse för det motsatta könet.
Asexuality and Religion? - Har asexualitet något samband med religion? (De flesta i gillet är ateister eller agnostiker)
Damn those wild asexual orgies! - Hur skulle en asexuell orgie se ut? (vi kom fram till att det förmodligen spelas Alfapet, Monopol eller Go under en sådan)
Asexuals and dating? - Hur gör man egentligen?
Asexuality and Gender Roles - Är det mer okej för en kvinna att vara asexuell, än för en man? (jag skapade den tråden)
Asexuality genetic? - Kan läggningen hittas i generna?
Famous asexuals - Finns det några berömda personer som är öppet asexuella?
Asexuality becoming more accepted - Ökar förståelsen för asexualitet? Vissa känner sig mindre utpekade nu än de gjorde förr.
The Asexual Pride Flag? - Hur skall vår symbol se ut? Vi kom fram till att det finns några olika. Den ena är en upp-och-ned-vänd trekant, den andra ett halvfyllt hjärta. Vi dissade det halvfyllda hjärtat.

Ja, det diskuteras rätt så mycket faktiskt.

Vi har också en tråd i Chatterbox, forumet där allt som är PG13 och inte olagligt får diskuteras. Vår tråd heter Ask the Asexuals, och där får nyfikna fråga vad de vill :3


Mikusagi

Inga kommentarer: