Pages

17 februari, 2007

Mikroorganismer på arbetsplatsen och i hemmet

Kvinnor är bakteriespriderskor, hävdar Aftonbladet. I artikeln står de att kvinnor ofta har en hel del mat på arbetsplatsen, i skrivbordet. Dessutom använder de smink, som också är snuskigt. Varför förstår jag inte. Gillar bakterier smink?
Jag sminkar mig inte. Om jag inte skall klä ut mig. Jag vet inte ifall jag skulle ha en massa mat på kontoret, jag har ju inget kontorsarbete. Jag är student.

Plånbok i bakfickan är också äckligt, står det. Det har jag i alla fall inte. Då kan man ju tappa den, eller så kan någon ta den! Varför skulle jag ha plånboken i bakfickan?

Jag undrar hur mycket bakterier jag sprider runt. Min mamma säger att mitt rum är ohälsosamt dammigt. Jag har sett mycket, mycket värre. Hos bekanta, och på ålderdomshem... och så såg jag något reportage om dammiga skolor. Den skolan de filmade i var jättedammig! Så äckligt är det i alla fall inte i mitt rum! (min åsikt)
Fast jag vet ju inte hur mycket damm som är okej...

Igår funderade jag på att damma. Jag borde kanske göra det. Typ imorgon.

Mikusagi

Inga kommentarer: