Pages

16 mars, 2006

Angående tehuvorna...

Jag är faktiskt lite sugen på några klänningar.
En klänning skall vara stilfull om jag skall gå med på att ha på mig den, helst skall den gå högt upp i halsen (Lingon vet hur nojig jag blir när en tröja har lite väl stort hål för huvudet... jag klagar "Waaah, jag är naken, jag är naken x__x" hela tiden.).
De här var i alla fall söta...

"""
129747

Rosa och söt med fransar.
Iiih! :whee:









130706


Den här ser ju ut att vara gjord för en plattbröstad smalis! Står det månne mitt namn i kragen?







130707

Det kan hända att den inte alls är särskilt färgrann, men jag gillar den ändå. Hmm... när skulle jag ha på mig den här? Kasnke på kafferep!
Jag vill ha kafferep! Det har jag nog aldrig haft... vilka hänger med på kafferep någon gång på påsklovet?







Utöver klänningarna skulle det här söta paraplyet nedan passa mig utmärkt. Jag kanske skulle ha köpt det där skrikrosa på BR? Mamma sade att det var för litet för mig men... det var fint! :gonk:


130911

Mikusagi

22 kommentarer:

PGW sa...

hmm ... Borta med vinden-tema i vår?

Mikusagi sa...

What's that? o:
Jag känner igen titeln.

Sådanna här klänningar borde funnits i affärerna när jag letade en till balen, men nej, man måste beställa från Japan!

Anonym sa...

Miku, lolita-kläder är inte särskilt eftertraktat i Sverige ;____;
Finns en del som tycker det är fint, men inte tillräckligt många som är beredda att betala för det :o

Mikusagi sa...

Men hur kan folk missa att det är sött?
Förresten såg jag en tjej i skolan med värsta lolitaklänning, jag var tvungen att ta tag i Idas namn och hoppa runt samtidigt som jag kvävde ett "Iiiih". Ida förstod inte så jag fick peka men så blev det blaj x__x ZOMG varför pratar jag aldrig med den tjejen?

Anonym sa...

Även jag har haft klänning. En gång på en nyårsafton tillsammans med ett par andra killar, vilket finns på bild. Kanske jag visar det på min blogg...
Jag hade även en liten sommarhatt på mig då. Det är inte klokt vad man hittar på...

Mikusagi sa...

Jag vill se! ^^

lingonsylt sa...

Borta med vinden är en film på måååånga timmar :XD

Anonym sa...

Åh, jag visst inte att du gillade BtSSB! :D
Den andra tröjan där är underbar.. har planer på att köpa den i rosa. ^^,

Mikusagi sa...

BtSSB? Är det affären? Jag har sett den i en nätkompis dagbok på Helgon några gånger bara ^^;;
Jag köper inte kläder från nätet, förresten antar jag att de där inte finns i min storlek. Japaner brukar väl inte vara 1,8 m långa.

Mikusagi sa...

MEN DU ÄR JU DU!
Jag läste fel på namnet först. Eller så gör jag det nu o_O

Mikusagi sa...

Tröjan? Är det inte klänning? :gonk:

PGW sa...

Borta med vinden, fyra timmar tehuveklänningar och sydstatsdialekt. Rolig film faktiskt.

Du gillar inte att sy då? Jag har sett en hel del klänningar i den här stilen på sysidor.

Anonym sa...

Jag har lite mönster till Lolitakläder :o

Mikusagi sa...

Jag lyckades sy en munkjacka en gång, med rätt mycket hjälp.
Kan nog glömma Lolita.
Förresten, jag såg en annan tjej i skolan idag som hade lolita på sig. Var tvungen att kommentera hur fin kjolen var ^^ Där stod jag med morrhår och dregglade på kjol :P

PGW sa...

de där kjolarna är inte särskilt svåra att sy.

Mikusagi sa...

Nog bra mycket svårare än en munkjacka. Det måste ju synas på dem om det har blivit fel o.O
Förresten går jag inte på syslöjd längre xP

Anonym sa...

Hihi jo det är jag, Blackheart. :3
Hai~. Dom som är i ditt inlägg är cutsews, tröjor alltså. :3 Fast om du kollar på deras sida så finns klänningar under 'jumperskirt' och 'onepiece'. ^-^

Anonym sa...

Lolitakläder is a gift from heaven om du frågar mig. Jag har nyligen blivit otroligt intresserad och nyfiken på den japanska stilen. Det är inte så många som använder lolitakläder i Sverige, vilket är synd, då de är ganska dyra att importera! Klänningarna är underbart vackra! Och tehuvorna... *myser*. Sluta aldrig att vara speciell! Kram

Mikusagi sa...

Yay, folk kommenterar gamla inlägg! ^^
Kommentar läst och funderad över, eller vad det heter. Du är sedd och bekräftad :3

Anonym sa...

lolitakläder blir inte så dyra om du handlar från en svensk nätbutik som har lolitakläder den heter mikulolita.se

Mikusagi sa...

Du skrev säkert här för att göra reklam. Det är okej.
Jag har en ny policy. Jag köper inte kläder nyproducerade om jag inte måste.

Anonym sa...

jag gör inte reklam, har köpt kläder av dom.
MvH rori girl