Pages

23 juli, 2005

Utan kläder i regn

Var det någon som var i stan igår och såg hur mycket vatten där fanns? Det regnade en hel del, det kan jag säga, för jag var där med Aranea. Det regnade inte hårt, ni vet som det kan göra så att det nästan gör ont, utan mer stora droppar, som en dusch. Nea hade ett paraply med sig, men jag tyckte att det inte var värt ansträngningen att använda det.
Efter ett tag hade man råkat stampa in i flera stora vattenpölar, så byxorna var dygnsura och sandalerna mina halkade man bara i. Aranea tog av sig sina skor, och jag är ju en wannabe eller något så jag gjorde likadant. Jag har nog inte gått barfota på flera år, tror jag...
Det var ganska roligt att se på alla som stod vid butiker och skyddade sig, ett tag var vi nästan de enda som trotsade regnet. Varför undvika det? Det var ju jätteskönt!
Jag tycker att alla någon gång skall gå ut i regn i endast byxor och t-shirt (kanske skor också) och känna hur härligt det är!

Iih, jag fick saker av Aranea :whee: Ett armband, en solfjäder och... EN PEZ-PANDA!

Jag sov några timmar när jag kom hem, och sedan lagade jag middag. Det blev gott O.O

Jag hittade Matrix på YouTube. Inte riktigt orginalfilmen, men den är värd att se. Själv laddade jag upp en film på mitt hem, som förresten är mycket stökigare nu än när jag filmade.

Blommorna på balkongen ser inte glada ut... jag tror att de dör. Inte riktigt... men jag har iallafall inte vattnat dem på ett tag (säg ingenting till mamma!).
Orkidéerna skulle jag inte röra... men jag tycker att de verkar ledsna. Borde de inte ha vatten eller vitaminer eller något? Nej, mina fingrar är inte gröna, de är rosa med blåa och lila ränder!

Mikusagi

1 kommentar:

Mikusagi sa...

Vad härligt det kan vara!