Pages

06 februari, 2013

Premiären för Moa Svan med gäster gjorde bra intryck

Jag har inte längre något bildredigeringsprogram som kan hantera RAW-filer, men jag har i alla fall ett foto som jag tycker är bra nog att lägga upp utan att mixtra med ljus och färg. Vi ser Mian Lodalen och Moa Svan sitta och skratta tillsammans.

Igår var jag och flera kamrater på Bio Rio och såg den nya talkshowen Moa Svan med gäster. Det inleddes med otroligt roliga och karismatiska Pernilla Hammargren som fick värma upp publiken och dra information, och senare under showen så kom Hammargren upp igen för att visa "Pernilla tipsar!".


Första gästen var Maria Sveland som började att prata om back in the days när alla ville kalla sig feminister, t.o.m. Göran Persson. Sedan övergick samtalet i att handla om näthat, eftersom Maria Sveland släpper en bok om detta i mars.

Nästa gäst var Mian Lodalen som hade varit på QX Gaygala, som sänds på lördag men det har rapporterats om den redan så vi vet att kronprinsessan Victoria var en av prisutdelarna. Lodalen påpekade att hen hade växt upp i en tid då homosexualitet försökte behandlas med elchocker, så det är faktiskt en stor grej att en representant från kungahuset är med på ett sådant evenemang. Det kan ändå vara bra att ibland stanna upp och uppskatta att vi har kommit någonstans i alla fall, innan vi fortsätter att kämpa på framåt.

Den sista gästen var Nour El-Refai som berättade om en film och en bok som hen arbetar med just nu. De pratade också om när de två arbetade tillsammans i Morgonpasset (det här missade jag tyvärr pga då hade jag ännu inte börjat lyssna på Morgonpasset!). Som flera läsare kanske vet så gillar jag Nour El-Refai väldigt mycket och jag har uttryckt min kärlek i bloggen rut.

Stämningen under kvällens samtal var avslappnad och det kändes samtidigt intimt och fint. Moa Svan är skicklig och lyckas kombinera intressanta diskussioner med humor. Jag rekommenderar verkligen Moa Svan med gäster. Det kommer fler under våren! Jag lär gå på alla.


Mikusagi.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , .

Inga kommentarer: