Pages

30 mars, 2012

Utanför trygghetszonen

Ibland går jag på föreläsningar som inte hålls på Södertörns högskola, Stockholms universitet, RFSL-Huset eller Pride House. Jag hävdar att det är bra att saker som kanske oftast pratas om inom dessa områden tas upp utanför denna bubbla, så att kunskap sprids på riktigt. Det är så onödigt om bara en liten klick studenter har koll på saker som rör ca hela samhället.

Jag kan t.ex. gå till Folkuniversitetet. Där är inte riktigt samma publik som jag är van att sitta i. Det är ibland obehagligt. Som nu igår, när jag lyssnade på Fanny Ambjörnssons föreläsning En rosa revolution i vardagen. Ambjörnsson berättade under en del av föreläsningen om en kille som på grund av sitt uttryck mötte hot om våld i kollektivtrafiken. Det satt två personer på framför mig som skrattade lite åt detta. Åt hot om våld! Jag tycker att det var olustigt och dessutom mycket obehagligt.

Hey, att bli hotad på tunnelbanan är inte roligt.


Mikusagi

Inga kommentarer: