Pages

30 mars, 2012

Oh the rage!

Idag gör jag det här: Läser kommentarsfält (varför? Det brukar jag ju inte göra, och jag vet att det är dumt) och blir arg på alla dessa vita, kränkta män och i vissa fall kvinnor
som är så här:

"Hej jag är en vit heterosexuell cisman! Vah? Är du inte det? Nu får du ta och skärpa dig och du skall inte ha några rättigheter, bara hån och hot och sedan skall jag förneka din existens (vilket inte går ihop eftersom jag just nu argumenterar med dig)."

KAN NI FATTA ATT ALLA INTE ÄR SOM NI OCH ATT ALLA SKALL BLI RESPEKTERADE ÄNDÅ?

This is not a picture of me:


Kan jag schyssta accepteras ändå? Jag har inte den kroppen, inte det utseendet, inte den identiteten, jag har inte samma jobb eller samma ekonomi, vi bemöts förmodligen inte på samma sätt av människor vi möter. Vi lever helt enkelt olika liv. Jag vet inte allt om ditt liv, inte om Loffes heller, och därför uttalar jag mig inte om det och jag säger t.ex. inte att du inte bör få raka/låta bli att raka mustachen, inte får identifiera dig som man och lyssna på Bruce Springsteen. Du får jobba med media eller i en gruva eller klippa hår eller vad du vill så länge det inte skadar någon. Kan jag också snälla få den friheten, att bestämma mitt eget liv och få förklara vad jag behöver utan att du går in och säger att detta är fel? Kan vi alla få den rättigheten? Kan ni vita heterosexuella cismän sluta tala för grupper ni inte tillhör?

Jag är vit. Jag vet inte hur det är att bemötas med rasism. Därför påstår jag inte att jag vet det. Det är inte så svårt. "Hej jag är vit och jag vet inte hur det är att vara något annat än vit!". Titta, jag klarade det! Kan du nu säga "Hej jag är en vit heterosexuell cisman och jag vet inte hur det är att vara något annat"? Tackkkkk på  förhand!


Mikusagi.

(jag menar inte att det är Loffe (mannen på bilden) som är en idiot på nätet)

Inga kommentarer: