Pages

23 juli, 2011

I augusti händer det!

Aktivist som jag är så är jag med och arrangerar en punkt under Stockholm Pride. Den är tänkt att vara till för personer som är intresserad av någon form av asexualitetsnätverkande. Personer som vill komma i kontakt med andra, personer som vill ordna träffar eller diskussionskanaler eller jag vet inte. Jag hoppas att det finns fler tankar och önskningar än jag kan hitta på nu. Jag är ju egentligen rätt så nöjd eftersom jag har kontakter med många asexuella, träffar andra asexuella regelbundet, har forum att prata i (hej min blogg och Tumblr, typ) och jag kan vara öppen för min omgivning. Dock kan jag tycka att det är svårt att nå ut med grenarna långt ut, jag vill ha ett bredare nätverk som når ut i hela landet till många fler än vi gör idag.

Det är min önskan, men du får komma med ditt behov. T.ex. kanske du skulle vilja fika med ett gäng andra asexuella i Skåne någon gång eller så vill du prata om internetkommunikationen eller så. Du kanske kommer och är beredd att hoppa på andras idéer. Liksom. Ajja hur som helst, här är vår punkt:

Vävdags - skapa och förnya asexuella nätverk

Arrangör: Nätverket Asexuell

Samtal/workshop
Vi har hört röster från många människor som vill kunna träffa andra med tankar om asexualitet men det är svårt att få igång ett nätverkande. Hur skall vi göra? Kom och utbyt idéer och få nya kontakter! Vi vill inte bara prata om asexualitet, vi vill få igång nätverkandet på riktigt. En sammankomst som inte bara är ett samtal utan en början på något nytt, en uppstart!
Medverkande: Rikkert Hasselrot och Mikusagi Tanaka Tsukino

Tider

fr 5 aug 16:00–17:45

Plats

Pride Sergel (Bandlerrummet), Kulturhuset & Stockholms stadsteater, Sergels torg 3, T-Centralen

Pris

Gratis.

Åldersgräns

Ingen.

Tillgänglighet

För information om tillgänglighet, läs på hemsidan.


Vi ses!

Följ gärna vår blogg nu innan Stockholm Pride.


Mikusagi


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: