Pages

17 maj, 2011

Miku och fabrikaten

Igår unnade jag mig att gå och handla tre olika veganhelfabrikatsgrejer. Alltså jag är en sucker för fabriksgjord mat, egentligen. Hit med vegosnitzlar och korv! När jag var liten föredrog jag fabriksgjord rulltårta framför hemmagjord sådan. Nu? Det var flera år sedan jag åt rulltårta so I don't know. I alla fall, alltså jag har börjat tycka om kidneybönor så pass mycket att jag får stoppa mig själv från att äta upp dem innan jag har lagt i dem i kastrullen och gjort en rätt av dem, men jag gillar ändå att frossa i helfabrikat, typ quornfiléer men det är ju tyvärr ägg i dem. Det är det också i typ allt annat. ICA har äggfri sojafärs och på Coop finns det också någon produkt utan ägg men annars är det dåligt. Så jag gick till Goodstore, där har de grejer! Jag köpte schnitzlar som jag en gång har sett på Hemköp, de är JÄTTEGODA! Jag köpte också korv och hamburgare så nu är jag glad. Sådant här skulle jag äta oftare om jag typ hade mer pengar. Vilket är på väg in eftersom jag nästan nu snart har en inkomst om jag inte fuckar upp allt. Åh vad trevligt det skall bli eftersom jag inte har haft någon inkomst sedan juni xD HUR KLARAR JAG MIG? (svar: genom att lägga pengar på hög, jag använde inte hela studielånet eftersom hyra + mat + typ en bok inte blir 7 500).

Nåväl, tillbaka till vegoämnet. Ni som bor i staden där allt coolt händer (alltså i Malmö*) kan 4 juni gå på Vegomässan! Den arrangeras av Djurrättsalliansen och det kommer att finnas mat att köpa/smaka/få tips om, det kommer att vara föreläsningar och uppträdanden. Mer info hittar ni på http://vegomassan.org/ .


Mikusagi

*Min bild av Malmö är så här: Alla är serietecknare, alla är veganer, hälften är queerfeminister, falafeln är världens godaste - dessa faktorer gör att coola events äger rum hela tiden.

Inga kommentarer: