Pages

07 december, 2010

Att ge

Jag tycker att det är så fint. Susanna på Sannatoriet har en kamera tillövers som hen ger bort. Alltså. Ger bort. Istället för att sälja. Sådant här gillar jag.
Jag har en awesome kamera, och jag har tyyyyyp pengar (men vi får se hur länge till! Men jag är inte illa ute, jag har ett socialt skyddsnät och jag kan flytta hem till mina föräldrar igen om det krisar), så jag tänker inte tävla. Någon av er kanske känner er manade, vad vet jag? (mina läsare är så anonyma!) Så här skriver Sanna:

såhär ligger det till: jag har äntligen börjat kunna lägga undan pengar varje månad efter att inte levt på existensminimum sen 4-ever. så nu har jag sparat ihop för att köpa en alldeles underbar canon 40d. vilket leder till tävlingen.
i och med detta har jag en kamera som inte används, min canon eos 350d. det är en digital systemkamera som visserligen är lite sliten men som fungerar ganska bra. autofokusen är knäpp och den inbyggda blixten funkar inte alls, men förutom det är den fin fin. så eftersom jag har råd att köpa en ny kamera så ska denna få komma till någon som inte har det.
det enda du behöver betala är frakten. kanske är det inte så bara då det kanske går på 200 kronor, men skriv in ändå så får vi se om vi inte kan lösa det på något sätt.

Gå till vidare till det länkade inlägget för att läsa mer om tävlingen.


Mikusagi

1 kommentar:

Susanna sa...

åh vad glad jag blir!
för det handlar verkligen om det. att ge bort istället för att sälja. solidaritet att inte bara utgå från sig själv.

kram,
susanna