Pages

15 september, 2010

Tips till Fredrik Reinfeldt

Fredrik Reinfeldt

Partiledarna för riksdagspartier har i såväl morgon-TV som kvälls-TV fått svara på frågan "Kan ditt parti komma att samarbeta med Sverigedemokraterna om de kommer in i riksdagen och ni inte har majoritet?". Hur frågan har besvarats har skiftat från parti till parti men också från tillfälle till tillfälle. Kanske för att vi kommer närmare och närmare valdagen.
Jag har hört Reinfeldt ge långa svar på den här frågan, svar i stil med "Nu är det så här att om SD kommer in i riksdagen och blablabla siffror blablabla". Då vill reportern, antagligen för tittarnas skull, ha ett tydligare svar så hen ställer frågan igen. Reinfeldt har då låtit lätt irriterad, typ "lyssnar du inte på mig?".
Hej Fredrik! Här är mitt tips till dig: Svara kort! Så här: "Nej." Om det är vad du menar. Ett litet retoriskt knep som hjälper dig att nå ut till fler, alla hänger inte med i dina långa meningar.

Fast jag vill ju egentligen inte att Fredrik Reinfeldt skall nå ut till fler, jag gillar inte Moderaterna alls. Men ändå, jag kan inte låta bli att vara lite snäll mot dem också. Fast nu för att jag har varit så snäll mot dem måste jag väga upp det genom att lägga in en video som innehåller lite pikar mot Moderaterna.



Mikusagi

Läs även andra bloggares tankar om , ,

PS. Det kan förstås hända att Reinfeldt - eller Fredrik som jag kanske skulle ha sagt om hen vore kvinna (nej, det skulle jag inte *feminist*) - har svarat tydligt på frågan i ett program jag inte har tittat på.


Flattr this


Edit: En bild!

Inga kommentarer: