Pages

29 augusti, 2010

Här har ni mitt resultat i Valkompass-testet


Det förvånade mig lite att jag enligt det här testet ligger närmare Sverigedemokraterna än Alliansen. Alla frågor var inte med så klart, och dessutom hänger det en del på hur högt jag värderar vissa frågor (i testet fanns det tre nivåer - bryr mig inte, rätt så viktig, asviktig (men inte de formuleringarna) - och de täcker ju inte fullt ut värderingen). Jaja, det är bara ett test och även om det kanske är lite mer pålitligt än de en hittar i Frida så skall det tas med en nypa salt. Jag läste förresten i Sverigedemokraternas tidning att de är ett mittenparti och ja, i tabellen ovan är de ju det. Jag skulle i alla fall vilja veta varför de tycker att de är ett mittenparti, det förstod jag inte riktigt av tidningen. De passar ju rätt bra in färgmässigt i högern - deras blomma är blå! Kan inte partipolitik bara vara färger? Det vore så enkelt då, jag skulle rösta på rosa och ibland när typ ljusblå höll på att hamna under 4%-spärren så skulle jag rösta på det. Svart skulle vara väldigt populärt men högljudda grupper skulle hävda att det inte är en färg. Folk som inte ville ta ställning röstade på vitt - alltså alla färger (utom svart). Sedan skulle det komma ett litet uppstickarparti som kanske var randigt men de skulle liksom aldrig accepteras eftersom de inte hade en enda färg på programmet utan två.

Jag känner nu att jag är trött och sockerhög och borde sluta fantisera om färgsamhället. Anyways, kan ni inte fortsätta gissa vilken bok det var jag läste? Jag har liksom läst ut den (OMG!) nu och vill lägga det hela åt sidan och bah glömma att jag skänkte mig själv till litteraturen.

Det här är inte en omöjlig fråga, jag tror att de flesta av er känner till boken. Så, det ni vet nu är:
Författaren är död.
Miku tycker att boken är en klassiker och tror att många av er känner till den.
Genren är skönlitteratur.
Författaren har engelska som modersmål.

Gå till rätt inlägg och gissa!


Mikusagi

Inga kommentarer: