Pages

11 mars, 2010

Veckans undran 20

De senaste dagarna har jag sett kåta duvor överallt. Eller, kåta kanske de inte är. Det kan jag inte veta. Jag har i alla fall sett duvor som visar upp sig i hopp om att få para sig. Jag har sett duvor jaga andra duvor. Jag har sett duvor dansa för varandra. Överallt där jag ser duvor, ser jag också parningsritualer. Det verkar vara säsong. Problemet är att jag har hört att duvor alltid har parningssäsong, de lägger ägg året runt. Så vad är det här? Är det så att de inte har kunnat/velat para sig under den väldigt stränga delen av vintern och därför har två månaders uppdämd sexualitet som måste ut? Eller är det bara en konstig slump att varenda duva jag har träffat på har velat para sig eller haft någon efter sig som velat para sig med henom?

Mikusagi

Inga kommentarer: