Pages

04 mars, 2010

Det du söker? V

Vissa besökare har kommit hit via sökmotorer. Google Analytics (och Susnet, men det är inte lika smidigt) berättar för mig vilka sökfraser de har använt när de har hittat till mig. Jag tänker att de nog inte alltid har hittat det de har sökt efter, blogginlägget de trillade in till via Bing, Google, Altavista eller annan sökmotor utredde kanske inte det ämne som de ville veta mer om.
Jag lägger in några sökfraser här och försöker leverera något till er, men ibland vet jag inte vad folket har letat efter och då är det svårt.

etik och livsfrågor jobbig
Nejmen! Är kursen jobbig? Det skall den ju inte vara! Jag läste det i gymnasiet och älskade det. Kan jag hjälpa dig? Du får be om hjälp :)

flirt med livet
Gratulerar, för du har kommit till experten! Jag har en kärleksrelation med livet. Så hur gör en för att flirta med livet? Blunda, andas in, slappna av och känn hur din kropp är omgärdad av och består av liv. Le lite åt tanken, öppna ögonen och mys en sekund eller två. Livet älskar den här typen av uppmärksamhet och bekräftelse.

fakta om mig enkät
Det vill folk tydligen ha. Skall jag göra en? Ja, det gör jag nog. Kom tillbaka senare!

anita lindblom wikipedia
Annars kan du söka anita lindblom site:sv.wikipedia.org, men du hittade nog till Wikipedia ändå.
Fast du gjorde kanske inte det - vad vet jag? Så här är en länk ^^

avspärrningsband rosa
Nej, de skall vara gula eller röd- och vitrandiga. Fast om du tänkte använda privat så får du förstås ha vilken färg du vill. Hmm... pysselaffärer kan ha något användbart tror jag.


lingonsylt möglig
Om den har möglat så kan en ta bort den mögliga delen och äta resten, har jag lärt mig :)
En gång slängde jag massvis med sylt i onödan ^^;; och bloggade om det. Japp, sådan är jag.

kvinnoägg hur stort 
Jag såg en bild på en ägglossning. Personen som "värpte" skulle bli av med sina äggstockar och när kirurgteamet  höll på att skära loss apparaturen så började en stock pressa ut ett ägg. Det gick att se! Jag trodde att människoägg var för små för att se med blotta ögat men tydligen inte.
Jag tror att det var i Illustrerad vetenskap.
Sensationen var, enligt artikeln, att de upptäckte att det gick långsamt och inte var en explosionsartad process.

monogami kapitalism 
De kan nog orsaka varandra... Kanske!
Hade inte Friedrich Engels någon teori om det här?

bloggläsare?
Ja?
Bloggläsare, jag tror att folk är lite osäkra. Vad gillar ni? Var hittar en er? Finns ni ens? Ni borde göra er hörda.

bussvett
Hoho! Vad söker den här personen?
Bus-svett? Buss-svett? Buss-vett?

rosa bussarna menstruation
Jag menstruerar utan att någonsin ha åkt med Rosa bussarna. Jag tror att de är oberoende av varandra.

rosa helikopter på papper
På papper? Typ som ett tryck? Är det brevpapper du söker? Eller? Ibland förstår jag inte sökningar. Rosa helikopter på papper o.O

kidneybönor hjärnan
Grejen med kidneybönor är att de ser ut som njurar. Du har nog blandat ihop det där lite.

mitt barn har stånd

Den här sökningen gör mig smått orolig. Vilken förälder är det som förfäras över en sådan sak och beger sig till Internet för råd? Lämna ståndet ifred!

tjockishjät
En vad?


Mikusagi

4 kommentarer:

Signe Rocklin sa...

meh. Jag vill också ha roliga sökfraser till min blogg. :(

Anonym sa...

Haha vilka underbara sökfraser, mina är inte alls lika roliga. De flesta ramlar in för att de sökt på hörselskador.. eller något liknande. Sökningen om stånd är ju riktigt tragisk.. stackars son!

jepz sa...

tjena
funderade på det fär med möglig lingonsylt. vad har du för källa till det? har nämligen en burk som är möglig överst och undrar om jag kan lita på dit råd att endå äta?

Mikusagi sa...

Källa: Mamma.

När jag har en burk och det är mögligt på hela insidan där det inte är sylt så brukar jag faktiskt slänga sylten, men om möglet sitter på en specifik plats på själva sylten så är det bara att fiska upp. Det har inte angripit hela sylten då. Ofta är det kanske en smula eller något som liksom har fått det att bryta ut.

Du kan ju smaka någonstans där det inte är mögligt, du lär inte bli sjuk av att äta bara lite. Smakar det okej så är det okej :)