Pages

15 februari, 2010

"Vet du vad du skall rösta på i höstens val?"

Så frågar SVT mig och alla andra som tittar på Gomorron Sverige. Jag svarar "Nej". Det känns konstigt, det är första gången jag känner mig osäker på hur jag skall rösta. Det står mellan Miljöpartiet och Piratpartiet. Det känns väldigt osäkert, och jag kommer att hålla ögon och öron öppna hela vägen fram till valet för att höra om det kommer några nyheter som gör att jag kan rösta på Mp - för det är ju vad jag vill. Jag litar bara inte på dem när det kommer till integritetsfrågorna.

JOBBIGT!

Mikusagi

2 kommentarer:

Arla sa...

Du skulle ju kunna fördela de tre röstnivåerna (riksdag, landsting, kommun) mellan de partier du tvekar mellan.

Mikusagi sa...

Fast jag vet inte om jag vill stödja Mp med röst inom någon nivå alls.
De verkar vända kappan efter vinden alldeles för lätt :(