Pages

02 februari, 2010

Nu börjar det - allt

Idag har jag varit hos kåren och blivit upplärd i allt en måste veta för att stå i SöderS andrahandsbokhandel. Nästa vecka står jag mitt första pass, whey! Det ni! Jag ser fram emot det, och jag tänker att det kan hjälpa mig att få lite rutin på dagarna. Nu har det varit mörkt så länge så jag kan inte vakna på morgonen om jag inte absolut måste o_O Om jag måste vakna, så slår liksom stressen in så fort väckarklockan ringer och då  hoppar jag upp ur sängen. Jag kan dock inte fejka stress, det måste finnas en tid som jag måste passa. Jag har inte föreläsnig/seminarium varje dag. Ni vet, jag är en av alla de där studenter som har schemalagt typ 4-6 timmar i veckan (om en bortser från kvällskursen). Så, nu skall jag stå i bokhandeln vissa måndagar och onsdagar och då kan jag liksom plugga när passet är över för då är jag i skolan, pigg och glad. Asbra. Kom gärna förbi~

Jag har dessutom anmält mig till ett projekt som heter Tusen bilder,  tusen ord.

Tusen bilder, tusen ord är ett konstprojekt som vill ge unga HBT-personer möjlighet att uttrycka känslor, åsikter, erfarenheter, betraktelser och tankar med konsten som vapen. Det riktar sig till RFSL Ungdoms medlemmar men alla unga HBT-personer kan vara med, och tillsammans kommer vi att experimentera med konst i alla dess former. Inga förkunskaper krävs, vi kommer framförallt ha roligt och släppa alla tankar på att det vi gör ska bli ”bra” eller ”fint”.

Jag hoppas att det är så roligt - eller roligare - som det låter!

Fullt upp I have. Det tror jag är bra. Det blir liksom mindre tid när en inte gör något.


Mikusagi

Inga kommentarer: