Pages

23 februari, 2010

Miku är sin egen svans

Tuffa Sara Lövestam startade en fansida till sin egen ära på , och uppmuntrar sedan folket att göra egna fansidor. För du behöver ju inte vara en kändis för att göra en fansida. Okej, du kommer inte att få lika många fans som Magnus Betnér men vad gör du när du kan "gilla" allt du skriver på din fansida?

Jag rekommenderar er alla att starta en fanpage om er själva, det är skönt för egot.
Tanken är lockande. Jag gillar att smeka mitt eget ego. Jag gillar att berätta för mig själv att jag tycker om mig, och jag gillar också att berätta för alla andra att jag tycker om mig. Jag berättar för världen att jag tycker om andra människor, så varför inte också avslöja att jag känner en stark kärlek till mig själv?

Eftersom jag berättar för hela Internet och ibland folk offline (jag pratar inte lika ofta offline...) att jag gillar mig själv så känns det lite överflödigt med en fansida. Det räcker väl med kvittrandet, Facebook-uppdaterandet, dagboksskrivandet och allt det andra?


Hmm... att skapa en fansida får bli ett senare projekt. Om jag slutar att ösa kärlek över mig själv, då får jag ta och göra en fansida för då behöver jag en. För att påminna mig själv om att jag är ett fan av mig själv. Jag kan gå in på fansidan och tänka "Hmm... vem är ett fan av mig? Få se listan... Jag! Jag är ett fan av mig! Awwwwwww"
Idag behövs inte den påminnelsen.


Mikusagi

Förstår ni rubriken?

Inga kommentarer: