Pages

23 februari, 2010

Konsten att använda sten - på rätt sätt

"Only for decoration" står det på locket till en burk med sten min mamma har köpt. Jag förstår inte riktigt hur den personen/de personerna tänkte som bestämde sig för att skriva den lilla varningstexten på burken. Vad var de oroliga för? Att någon skulle tro att det var helt i sin ordning att äta stenarna? Jag kan se behovet av varningstext på prydnadsfrukt, men sten?

De kanske var oroliga att folk skulle använda dem till något de inte alls har anpassats för. Jag kanske börjar utöva en sport som inkluderar sten. Jag stöter iväg dem som kulor och då... går de kanske sönder. Eller nja, det lär inte hända. De kanske lämnar märken i sanden på fotbollsplanen och det vill vi ju inte. Då blir stenbolaget stämda.

Eller jag kanske börjar jonglera med dem! Det är de verkligen inte avsedda för, vilken tur att det står klart och tydligt på förpackningen. Annars hade det kunnat hända en olycka.

Eller, jag använder dem kanske som pedagogiska exempel i mina föreläsningar. Föreställ er! Eleverna/studenterna lär sig av dekorationsstenar! Så plastigt, det är ju inte äkta! Det måste vara stenar jag har plockat i trädgården, annars förstår de inte tyngdlagen på riktigt! Det är lite fejk med dekorationsstenare.

Fast mest oroliga är de nog för att någon skall sätta sig och försöka göra upp eld med dem.


Mikusagi

2 kommentarer:

Arla sa...

Only for decoration. Not for blogging about.

Mikusagi sa...

D: