Pages

26 februari, 2010

Melodifestivalen 2010: Deltävling 3 (Göteborg)

Nu sitter jag och väntar på att håret skall torka så att jag kan ge mig ut. Alltså har jag äntligen en stund då jag både har ork och tid! Så här kommer det här som var så jobbigt att göra FÖR ATT BLOGGER RADERADE DET JAG HADE SKRIVIT SÅ ATT JAG FICK SKRIVA OM!

Headlines
Alcazar
Text: Peter Boström, Tony Nilsson
Musik: Peter Boström, Tony Nilsson
Glad och hoppig låt, precis vad jag förväntar mig av Alcazar. Kläderna var dock rätt trista.
Som sagt var låten precis vad jag förväntar mig av Alcazar. Varken mer eller mindre. Det var tråkigt. Deras andra bidrag är bättre.
Min poäng: 5

Tonight
Johannes Bah Kuhnke
Text: Sharon Vaughn, Anders Hansson
Musik: Sharon Vaughn, Anders Hansson
Den låter som en klassiker.
Bah Kuhnke har kanske inte den tyngd i rösten jag önskar, men hen räcker ändå till för att fylla ut de tre minutrarna utan att det känns tunt eller svagt.
Min poäng: 6

Doctor Doctor
Elin Lanto
Text: Mirja Breiholtz, Tony Nilsson
Musik: Mirja Breiholtz, Tony Nilsson
Doctor Docotr är alldeles för glättig musik för mig. Den är kanske som Alcazars men Alcazar lyckas linda in det i något mjukt. Det gör inte Lanto. Det blir mest jobbigt. Fast lite catchy är den ändå...
Min poäng: 5

Hur kan jag tro på kärlek
Erik Linder
Text: Kenneth Gärdestad
Musik: Niclas Lundin, Tony Malm
Mjukt och fint, och det låter som en Disney-låt! Är det låten i sig eller är det Linders röst?
Min poäng: 9

Yeba
Getty Domein
Text: Getty Domein
Musik: Tuomas "Tiny" Pyhäjärvi
Jag gillar refrängen, den känns lite 90-tal.
Jag gillar scenframträdandet med dansarna som höll på med gymnastikredskap, omgärdade av gul rök. Det var rätt häftigt.
Min poäng: 7

Kom
Timoteij
Text: Niclas Arn, Gustav Eurén, Karl Eurén
Musik: Niclas Arn, Gustav Eurén, Karl Eurén
För mycket instrument! Det där som dunkar i bakgrunden, det gillar jag inte. Sluta!
Här står ni med coola instrument (dragspel, fiol, flöjt, akustisk gitarr) och så låter ni massa andra instrument dränka ljudet av dem!
Svängig låt men tyvärr dränks rösterna också i allt ljud.
Min poäng: 7

You're out of my life
Darin
Text: Henrik Janson, Tony Nilsson
Musik: Henrik Janson, Tony Nilsson
Varken bra eller dålig. Eller jo, lite bra.
Min poäng: 6

Heaven or hell
Crucified Barbara
Text: Håkan Larsson, Björn Lönnroos, Jörgen Svensson
Musik: Håkan Larsson, Björn Lönnroos, Jörgen Svensson
Jag gillade varen The Poodles eller H.E.A.T. så det vore konstigt om jag föll för denna. Det är tydligen inte min typ av musik, sådan här... är det hårdrock?
Häftigt med lågorna - men också lite läskigt!
Min poäng: 4

Mikusagi

Inga kommentarer: