Pages

29 december, 2009

Var trevligare!

Häromdagen stod jag vid en busshållplats och frös men försökte hålla modet uppe kylan till trots. Då kom det ett gammalt par. De ställde sig i kuren och pratade inte med varandra. Förutom när de hade något att klaga på eller uttala sig negativt om. Då öppnade de munnarna och lät så där gnälliga som gamlingar kan. Deras blickar var trötta och lite olyckliga. De klagade inte på något särskilt, det var bara rent allmänt.

Detta drog ned mitt humör ordentligt och jag blev mer otålig i väntan på bussen. Alltså, folk borde faktiskt vara mer glada! Det är så onödigt att klaga på allt ni ser och om det nu råkar vara er hobby att göra just det får ni göra det någonstans där det inte påverkar folk i er omgivning.

Jag fortsätter att önska att folk kunde anstränga sig lite till vardags för att hålla humöret uppe. Försök tänka på något trevligt och gör som jag har sagt förut: fokusera på det trevliga, ignorera det dåliga!

Ha en trevlig dag!


Mikusagi

3 kommentarer:

Sargoth sa...

Oooh, älska etiketten. Att funktionera. <3

Mikusagi sa...

Mm, men jag har nog gömt de flesta inlägg med den etiketten och jag kommer att gömma minst en till.

Mikusagi sa...

ett*