Pages

25 oktober, 2009

Någon snäll jag har träffat

"Åhnej!" tänkte jag när jag såg vilken bra grej jag skulle se i den gångna veckan (jag har en hög inlägg med utmaningar färdigskrivna som är schemalagda att publiceras olika datum, och jag minns inte vilka som kommer när) "en snäll person, jag träffar ju inte folk!". Nej jag går mest till föreläsningen och sedan hem igen. Fast sedan kom jag på att det var den här veckan som GaySHa* hade filmvisning! Där träffade jag bland annat Evelina.

Evelina är snäll. Evelina jobbar med barn och utbildar sig till lågstadielärare (eller var det förskolelärare?) och det är inte konstigt, för hen är så snäll. Alltid med ett leende och som gärna klappar en och säger några uppmuntrande ord. Inte äter hen animaliska produkter heller, så snäll är Evelina!

Ja, detta var mitt svar på lyckans utmaning nr 5, i veckan träffade jag Evelina från den gamla genusklassen. Snällig människa :>

Förresten var det arga lappar i allköket här men jag ryckte ned dem och slängde dem i min papperskorg. Så arbetar jag för att göra världen trevligare.


Mikusagi

*Södertörns högskolas förening för HBTQ-studenter och våra vänner


Läs även andra bloggares tankar angående , , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Fin du är! <3
/Evelina